nedelja, 16. december 2018

Blindspotting (2018)

Rafael Casal and Daveed Diggs in Blindspotting (2018), © 2018 - Lionsgate

Slovenski naslov: Mrtvi kot
Država: ZDA
Jezik: angleščina
Leto: 2018
Žanri: komedija, krimi, drama
Dolžina: 95'Imdb 
Režija: Carlos López Estrada
Scenarij:  Rafael Casal, Daveed Diggs
Igrajo: Daveed Diggs, Rafael Casal, Janina Gavankar, Jasmine Cephas Jones, Ethan Embry 



Blindspotting je še en pozornosti in omembe vreden naslov iz širokega nabora filmov, ki so svojo pot začeli v enemu izmed programskih sklopov festivala Sundance. Zgodba postavljena v sodobni Oakland govori o dveh prijateljih, ki sta neločljiva že od zgodnega otroštva. Ločila sta se le v obdobju, ki ga je temnopolti Collin (Daveed Diggs) preživel za rešetkami. A tudi v tem času je belopolti Miles (Rafael Casal) bil njegov najpogostejši obiskovalec. Po prihodu na prostost mu je pomagal najti zaposlitev in zdaj oba delata v selitvenem podjetju. V zgodbo vstopimo le tri dni pred iztekom pogojnega izpusta, po katerem bo Collin dokončno postal zares svoboden človek. 

V odštevanju dni do izteka pogojne kazni Collin vsakodnevno prihaja v situacije, ki lahko podaljšajo njegovo bivanje za zapahi. Dežurni krivec za to je Miles, ki ne more brzdati svojih slabih navad, čeprav tudi sam počasi prihaja v leta, ki zahtevajo bolj dogovorno vedenje. Ena takih nepremišljenih potez je nakup orožja za »osebno zaščito,« saj obstoj orožja v tej enačbi  lahko pomeni le eno – težave. In te včasih pridejo tudi takrat, ko jih ne iščeš. Dovolj je, da sediš v kamionu pri rdeči luči in med čakanjem na prosto pot lahko postaneš naključna priča incidenta, v katerem beli policist ustreli neoboroženega črnca. 


Scenarij za Blindspotting sta napisala glavna igralca Rafael Casal in Daveed Diggs, ki sta tudi zasebno velika prijatelja. Osebni pečat je še kako čutiti v filmu, ki je do neke mere gotovo navdihnjen bodisi z resničnimi dogodki, bodisi z dogodki, katerih ozadje dobro poznata oba. Prijatelja sta v zgodbo, v sodelovanju z režiserjem Carlosom Lópezom Estradom, učinkovito prinesla utrip z oaklandskih ulic in   nam iz zanimive perspektive predstavila nekatera pomembna vprašanja, ki definirajo družbeno realnost sodobne Amerike. V prvem delu filma prevladuje razmeroma lahkotno vzdušje, s pridihom klasične buddy komedije, na prihod resnejših vprašanj pa nas opominja odštevanje dni do konca pogojne kazni in razposajeni Miles, ki vsak trenutek lahko ušpiči nekaj, kar bo njuna življenja usmerilo proti nemirnim vodam. Z njegovo neprilagojenostjo in Collinovo iskreno željo po življenju brez nepotrebnih napetosti se počasi formirajo pogoji za konflikt, v katerem je odlično izkoriščena  različna rasna pripadnost dvojca pred kamero. V konfrontaciji, do katere pride po nizu Milesov nespametnih potez, spoznamo kompleksnost njunega odnosa, v kateri se reflektira neka širša družbena realnost. Pohvalil bi tudi trud vložen v razvoj obeh pomembnejših ženskih likov, ki zgodbi dodata širino in nekaj dodatnega zagona. Estrada in ekipa se mestoma vseeno nekoliko preveč prizadevata ustvariti napetost in dramo – predvsem v vseh dogodkih, ki so povezani z nepotrebno pištolo. Za hip sem se celo zbal, da bosta orožje in malo verjetno naključje v klimaksu skazila dober vtis – toda zadevo nepričakovano rešijo odlični verzi, s katerimi Collin odčita lekcijo morilskemu policaju.


Ocena


Ni komentarjev:

Objavite komentar