ponedeljek, 10. december 2018

Den skyldige (2018)

aka The Guilty
Jakob Cedergren in Den skyldige (2018), © ARP Slection / Nordisk Film


Slo naslov: 112'
Drugi naslovi: The Guilty
Država: Danska
Jezik: danščina
Leto: 2018
Dolžina: 85'Imdb
Žanri: drama, krimi, triler
Režija: Gustav Möller
Scenarij: Gustav Möller, Emil Nygaard Albertsen
Igrajo: Jakob Cedergren, Jessica Dinnage, Omar Shargawi, Johan Olsen 


Manj igralcev, statistov, tehničnega osebja in posledično tudi manj denarja – vse to so pomembne prednosti filmov posnetih na eni sami lokaciji. Pogled v vzvratno ogledalo ponudi veliko odličnih dosežkov, v katerih so filmarji z minimalnimi sredstvi znali doseči vrhunski rezultat. James Stewart v Hitchcockovi mojstrovini Dvoriščno okno (1954) ali Tom Hardy v odlični drami Locke (2013) Stevena Knighta sta lepa primera racionalnega in izrazito efektnega filmanja.

Po podobnem receptu je za svoj celovečerni prvenec realiziral danski režiser Gustav Möller. Njegova zgodba se v celoti odvrti v prostorih policijskega centra za sprejem nujnih klicev. Zgodba prikazuje nekaj ur v življenju izkušenega policista Asgerja Holma (Jakob Cedergren), ki so ga kazensko prerazporedili v klicni center. Asger zdolgočaseno sprejema klice in ob tem se niti ne trudi skriti prezira do klicateljev, ki brez prave potrebe tratijo čas operaterjev in tako morda nepotrebno ogrožajo tiste, ki pomoč zares potrebujejo. Nato prevzame klic neke ženske, ki o svojem položaju ne more odkrito govoriti. Asger iz namigov v pogovoru in zvokov na drugi strani razbere, da je ženska žrtev ugrabitelja, ki je v belem kombiju pelje neznano kam. 

Gustav Möller je navdih našel v resničnem klicu v sili in iz njega razvil napeto zgodbo zgrajeno na prepričljivem nastopu glavnega igralca in telefonskih pogovorih, ki tu nadomestijo klasične detektivske metode. Seveda pomaga, če glavno vlogo v filmu prevzame odlični Jakob Cedergren, ki ga ljubitelji filmov iz skandinavskega govornega obočja poznamo po številnih odličnih vlogah – zainteresiranim toplo priporočam Grozljivo srečen (Frygtelig lykkelig, Henrik Ruben Genz, 2008) in Submarino (Thomas Vinterberg, 2010). Njegova odlična igra je eden ključnih elementov zgodbe, ki nam na poti od zapleta do končne resolucije ponudi nekaj pričakovanih in nekaj manj pričakovanih obratov. Pomemben element je tudi zvočni dizajn – glas ugrabljene ženske in zvoki iz ozadja igrajo važno vlogo pri našem in Asgerjevem razumevanju položaja na drugi strani telefonske linije. Gustav Möller s temi omejenimi sredstvi ustvari prepričljivo rekonstrukcijo dogodka, oziroma dogajanja, ki ga nikoli zares ne vidimo. Gre za pristop, ki spodbuja premislek o percepciji resničnosti in nas pripelje do spoznanja, da ta pogosto temelji na naši subjektivnosti, ne vedno objektivnimi stališči in vprašljivimi domnevami

Ocena


Ni komentarjev:

Objavite komentar