Slovenski naslov: Ni naslova
Država: ZDA
Leto: 2010
Žanri: Grozljivka
Dolžina: 98', Imdb
Režija: Jim Mickle
Scenarij: Nick Damici, Jim Mickle
Igrajo: Connor Paolo, Nick Damici, Kelly McGillis, Danielle Harris, Michael Cerveris
Nekaj zelo uglednih medijskih hiš je nizkoproračunski grozljivki Stake Land namenilo kar solidne kritike. Zadeva je na papirju delovala obetavno in čeprav za Jima Mickla, režiserja naslovnega umotvora še nisem slišal, so dostopne informacije bile dovolj spodbudne, da se odločim za ogled. Dežela kolov nas popelje v postapokaliptično Ameriko, v kateri človeštvo takorekoč čez noč postane ogrožena vrsta, potisnjena na rob preživetja. Vampirska epidemija je kmalu po izbruhu postala neobvladljiva, le redki so bili dovolj spretni in srečni, da so preživeli. Med srečneži se je znašel tudi Martin, ki življenje dolguje brezimenem lovcu na vampirje. Če se lovec, ki se ga Martin enostavno naslavlja z Mister, nebi prikazal na kmetiji njegovih staršev, bi najstnik zelo verjetno končal, kot njegovi straši. Mister je prišel v zadnjem trenutku, pokončal vampirje in fantu rešil življenje. Rešitelj sprejme Martina in ga vzame s seboj, na pot proti svobodnem teritoriju. Vampirji niso edina skrb peščice preživelih, pomanjkanje hrane je pripeljalo do kanibalizma, po vsej državi se preživeli zbirajo v interesne skupine in nekatere med njimi celo kolaborirajo z vampirji. Odnos med Maritinom in njegovim rešiteljem kmalu preraste v relacijo mojster- vajenec, njun road trip pa v praktično usposabljanje za pobijanja vampirske golazni.
Stake Land, postapokaliptični vampirski film ceste, najlažje opredelim kot nekakšno mešanico Ceste (The Road, 2009) in Dobrodošli v deželi zombijev (Zombieland, 2009). Če Zombielandu odvzamemo humor in ga pomešamo z atmosfero in osrednjimi motivi Ceste, dobimo približek tega, kar ponuja Stake Land. V središču je Mister, izkušeni lovec na vampirje, v katerem mlad fant, potem ko ostane brez družine, najde učitelja in očetovsko figuro. Na poti proti srečnejšim krajem, lovec in njegov vajenec srečata ljudi, ki spontano postanejo del njune zgodbe. Tu je prikupna nosečnica in starejša nuna (Kelly McGillis), ki jo M&M rešita pred kanibali. Takšna skupinica nas neizogibno asocira na povprečno družino, soočeno z uničenjem, prisiljeno v boj za preživetje. S takšno filozofijo Stake Land relativno enostavno pridobi gledalca in ga poveže z liki, ga zainteresira za pripoved, ki se pred našimi očmi odvija tekoče, brez veliko zatikanja in nepotrebnega balasta. Gre za film posnet s skromnimi sredstvi (za hollywoodske razmere), zato sem še toliko bolj zadovoljen z odlično atmosfero in celostno podobo filma, ki se mu low budget produkcija ne pozna preveč. Kot zanimiv element bi omenil sodelovanje med pripadniki kulta in vampirji. Kolaboracija s sovražnikom, ki ob bok vampirjem postavlja človeka, izdajalca svojega rodu, je nekakšen univerzalen motiv, ki smo ga vajeni v filmih z vojno tematiko. I tudi naši junaki so v vojni, zato ne manjka dobrih akcijskih prizorov, v katerih glavno vlogo igrajo leseni koli. Stake Land se zaključi naravno, s koncem, ki nam ponuja upanje. Učitelj-oče-neznanec je opravi svojo poslanstvo, ko je mladca usposobi za samostojno življenje. Enostavno in efektno.
Ocena:
Ni komentarjev:
Objavite komentar