petek, 6. november 2015

26. Liffe (2.del)





- Predpremiere -

V sekciji Predpremiere so zbrani filmi, ki so jih lokalni distributerji že odkupili za predvajanje po Sloveniji. Torej filmi, ki bodo v mesecih po festivalu našli pot do slovenskih kinodvoran. Ob tej konstataciji mogoče ni odveč pripomniti, da je na redno distribucijo nekaterih naslovov v preteklih letih bilo potrebno čakati tudi pol leta, ali celo več, in je zato smiselno predvsem tiste manj znane naslove odkljukati že novembra. Eden takih je denimo nemška krimi drama Victoria, ki jo je režiser Sebastian Schipper posnel v enem samem kadru. Gre za zgodbo o mladi Španki, ki se med žuriranjem po berlinskih nočnih klubih zaplete z napačnim fantom. Punca ne ve, da mladeniča in njegove prijatelje še isti večer čaka zelo nevaren posel. 
Vrnitev domov je najnovejši film kitajskega mojstra Zhanga Yimouja, ki nas pelje v turbulentno obdobje kulturne revolucije na Kitajskem, ki kot verjetno veste, ni imela veliko skupnega s kulturo. V središče je postavljen predan zakonski par, ki se po spletu okoliščin mora ločiti. Njega zaprejo kot političnega zapornika, ona pa potem doživi nesrečo, v kateri izgubi spomin. Njega v zadnjih dneh kulturne revolucije izpustijo iz zapora, vendar ga žena ob vrnitvi domov ne prepozna in bivši zapornik postane tujec v lastni hiši. Srbski režiser Stevan Filipović s prejšnjim filmoma (Šejtanov ratnik, Šišanje) name ni naredil močnejšega vtisa, vendar njegov tretji celovečerec Srednješolci (Pored mene), po odzivih in nagradah (zlata arena) sodeč, prinaša kar konkreten kakovostni preskok. Gre za zgodbo o srednješolski učiteljici, ki doživi napad, po katerem odkrije, da je storilec eden izmed njenih učencev. Zato učiteljica vsem dijakom osumljenega razreda zaseže mobilnike in jih zaklene v šolskih prostorih, brez interneta, telefonov in kontakta z zunanjim svetom. Sicario je eden redkih primerkov ameriškega mainstreama filma v letošnji ponudbi in izbira ob kateri se bo le malokdo pritoževal. Denis Villeneuve je danes pač eden najzanimivejših, recimo temu napol-komercialnih režiserjev, ki snema zelo kakovostne filme in po odzivih sodeč je tudi njegov najnovejši izdelek še en zadetek v polno. Film je vsekakor zelo interesanten, vendar se je ob tako široki ponudbi kakovostnih filmov mogoče bolje odločiti za kakšen drugi naslov, s Sicariom pa malce počakati, saj bo film po koncu festivala šel v redno kino distribucijo.
Italijanski režiser Luca Guadagnino in Tilda Swinton sta po uspešni romantični drami Jaz sem ljubezen znova združila moči. Nemirna obala je zgodba o zvezdniškem paru, ki ga med idiličnimi počitnicami na odmaknjenem otoku z obiskom preseneti stari prijatelj in njegova hčerka. Nenajavljena obiskovalca poživita atmosfero, a obenem obudita stare spomine, ki med dopustnike vnesejo nemir. Tajvanski mojster Hou Hsiao-hsien se predstavi z Morilko (nagrada za najboljšo režijo v Cannesu), pripovedjo postavljeno v 9. stoletje, v čas dinastije Tang. Gre za zgodbo o dekletu, ki je kot otrok bila ugrabljena in nato izurjena v nevarno morilko, ki se po dolgih letih v izgnanstvu vrne v rojstni kraj. Njena naloga je odstranitev moškega, ki mu je nekoč bila obljubljena, človeka, ki danes vodi močno vojaško regijo na severu države. V sekcijo Predpremier je uvrščena tudi Moja mama, novi film Nannija Morettija, avtobiografsko naravnana zgodba, ki prinaša vpogled v zakulisje snemanja filma pomešane z režiserjevimi spomini na materino bolezen in smrt. Oskarjevec Paolo Sorrentino se vrača z Mladostjo, variacijo na temo staranja in mladosti, življenja in smrti. V glavnih vlogah nastopata Michael Caine in Harvey Keitel. Med bolj mične naslove gotovo velja uvrstiti tudi Macbeth, posodobljeno različico klasične Shakespearjeve tragedije, z Michaelom Fassbenderjem in Marion Cotillard v naslovnih vlogah. Film je režiral Avstralec Justin Kurzel, ki je nase opozoril z odmevnim prvencem Snowtown.
Klub je najnovejši film Čilenca Pabla Larraina (Velika nagrada žirije v Berlinu), postavljen v odmaknjeno hišo ob morju, ki je nekakšno kazensko zatočišče za duhovnike, ki z bivanjem na tem izoliranjem kraju plačujejo za grehe iz preteklosti. Aleksandr Sokurov se predstavlja s Francofonijo, v čas druge svetovne vojne postavljeno pripovedjo o direktorju muzeja Louvre v Parizu in nacističnem poveljniku, ki sta s skupnimi močmi reševala dragocene eksponate tega slovitega muzeja. 
Ali ste vedeli, da Bog s svojo družino še vedno živi v socialnem stanovanju v Bruslju? To je »tagline« Čisto nove zaveze, zadnjega filma Belgijca Jaca Van Dormaela. O novemu filmu Jacquesa Audiarda Dheepan bom povedal le to: letošnja zlata palma, torej nujen ogled. In za konec pregleda te najobsežnejše liffovske sekcije sem prišparal edinega domačega predstavnika. Dom je naslov, s katerim se Metod Pevec po Aleksandrinkah znova vrača k dokumentarnemu filmu. Tokrat nas režiser popelje na sam socialni rob: začasno se naseli v bivši samski dom in tam sam, brez filmske ekipe, posname zgodbo o gradbenih delavcih iz Bosne, mladostnikih iz ponesrečenih družin, deložirancih…

- Panorama -

V programskem sklopu Panorama letos najdemo 19 celovečercev, prvi naslov na tem seznamu je ruski film Bedak Jurija Bikova, o katerem sem na blogu že poročal. Pošten posameznik v primežu skorumpiranega sistema je »tagline« te pretresljive zgodbe, celoten prispevek posvečen filmu pa je na voljo na tej povezavi. Iz Rusije se premikamo na zahod in se ustavljamo v Romuniji, od koder prihaja Bravo!, v črno-beli tehniki posneta pustolovska komična drama, postavljena v 30-ta leta 19. stoletja. Tragikomična zgodba pretresa pozno fevdalno obdobje in romunski odnos do Romov, saj so mnogi pripadniki tega naroda v tem obdobju bili prisiljeni v suženjstvo. Režiser Radu Jude je v Berlinu prejel srebrnega medveda za režijo. Islandski Dobrodušni velikan, ki je zmagal na festivalu Tribeca (najboljši film, scenarij in igralec), je zgodba o sramežljivem in nekoliko asocialnem 43-letniku, ki mu kupon za plesno šolo povsem spremeni življenje.
Ugledna brazilska avtorica Anna Muylaert (The Year My Parents Went on Vacation) se predstavlja z Drugo mamo, še eno značilno južnoameriško zgodbo: skozi prizmo služkinje, ki že vrsto let dela pri premožni družini, film podaja zanimiv, družbeno kritičen komentar. Pred petimi leti smo na Liffu lahko videli Potovanja vetra, drugi celovečerec kolumbijskega režiserja Cira Guerra. Njegov tretji film Kačji objem je vizualana mojstrovina, s katero se avtor pokloni izgubljenim kulturam in civilizacijam amazonskega pragozda. Kako sem izgubila nedolžnost je prvenec Američanke Marielle Heller in eden najvidnejših naslovov med letošnjo čezlužniško indie produkcijo. Film posnet po stripovski uspešnici v središče postavlja odraščajoče 15-letno dekle, ki dozoreva v 70-ih, v času seksualne revolucije, ko so fantje nosili dolge pričeske in ko si mamila dobil na vsakem vogalu. V kanadskem lažnem dokumentarcu Ni prostora za moške so ženske postale aseksualne in več ne rojevajo moških, ampak smo še deklice. Moški se nahajajo na robu izumrtja, takšen scenarij pa lahko prepreči le najmlajši moški na svetu, 37-letni Andrew, skromen in dokaj neambiciozen samec, ki se nepričakovano znajde v vlogi rešitelja moškega rodu.
Sredozemlje je film, ki tematizira danes še kako aktualno temo ilegalnih migracij. Zgodbo doživljamo iz perspektive dveh ilegalnih migrantov, ki se na severu Afrike vkrcata na begunski čoln in odplujeta proti Evropi. Sredozemlje je eden izmed treh filmov, ki se potegujejo za filmsko nagrado LUX, zato si ga zainteresirani lahko ogledajo brezplačno in sicer 13. novembra 2015, ob 11. uri, v ljubljanskem Kinodvoru. Učna ura je drama o učiteljici, ki potem, ko mož zapije vse prihranke, mora sprejeti skrajne ukrepe, da zagotovi sredstva za plačilo hipoteke. Pregled sekcije zaključujem z dokumentarcem Volčja druščina, dobitnikom velike nagrade žirije na festivalu Sundance. Gre za izjemno zanimivo zgodbo šestih bratov, ki so večji del otroških in najstniških let preživeli zaklenjeni v družinskem stanovanju. O filmu sem že pisal, več o njem pa lahko preberete na tej povezavi.

 Ekstravaganca - 


V sekcijo Ekstravaganca je letos uvrščenih pet filmov. Za večino bo najbolj zanimiv naslov gotovo Zelena soba, novi film Jeremyja Saulnierja, ki nas je impresioniral z Otožnim razdejanjem. Obetavni ameriški režiser nam prinaša zgodno o neznani pank skupini,  ki v zadnjem hipu dogovori koncert v klubu sredi gozda. Izkaže se, da je klub pravo nacistično gnezdo in ko člani benda vidijo nekaj, kar ne bi smeli, se znajdejo v nezavidljivem položaju.
Iz Zelene sobe  gremo v  Prepovedano sobo, novi film kanadskega režiserja Guyja Maddina, ki je svojevrsten izlet v sanjski svet, kolaž  sestavljen iz med seboj zelo ohlapno povezanih vinjet. Po dostopnih odzivih sodeč je Maddin posnel prav poseben film, nekakšen poklon pozabljenim filmom in žanrom, ki gotovo ni za vsakogar. V vsakem primeru lahko pričakujete nekonvencionalen film, kakršnega ne vidite  prav pogosto. Za ljubitelje hongkonškega akcijskega filma je tu SPL2: Bitka s časom, film poln izjemnih akcijskih prizorov, ob katerem bo na svoj račun prišel sleherni ljubitelj filmov o borilnih veščinah. O južnokorejskem trilerju Krvava pisarna, v katerem imamo serijskega morilca in motive tekmovalnosti na delovnem mestu, vam ne morem povedati prav veliko, zato pa vam lahko povem, da sem postapokaliptično grozljivko Cesta smrti že videl in da me je pustila povsem hladnega. 

Ni komentarjev:

Objavite komentar