sreda, 9. november 2011

Larry Crowne



Slovenski naslov: Larry Crowne  
Država: ZDA
Leto: 2011
Žanri: Komedija, Drama, Romantični
Dolžina: 98', Imdb
Režija: Tom Hanks
Scenarij: Tom Hanks, Nia Vardalos
Igrajo: Tom Hanks, Julia Roberts, Bryan Cranston, Gugu Mbatha-Raw, Wilmer Valderrama, Cedric the Entertainer

Ko pregledujemo karierne dosežke Toma Hanksa, hitro opazimo, da Tom Hanks-producent  prevzel primat nad Tomom Hanksom-igralcem. Producentska vloga pri uspešnih tv serijah, animacijah in filmih je v zadnjem desetletju povsem iztisnila njegovo igralsko kariero. V  številnih pogledih me Hanks spominja na Spielberga, ki vedno manj režira in vedno več producira, igralec in režiser sta nekajkrat zelo uspešno sodelovala na tem področju. Larry Crowne je Hanksov drugi celovečerec, njegov prvi režiserski poskus je bila komična glasbena drama That Thing You Do! (1996).  Vmes se je Tom občasno preizkušal v različnih tv serijah, saj je režiral nekaj epizod, več ali manj neuspešnih tv nadaljevank, edina odmevnejša izkušnja na tem seznamu je Band of Brothers (2001), pri kateri je Hanks imel pomembno producentsko vlogo. Vloga, ki je najmočnejše zaznamovala Hanksovo kariero je brez dvoma njegov nastop v Forest Gumpu (Robert Zemeckis,1994),  ki mu je prinesel njegovega drugega oskarja za glavno vlogo. Prvega zlatega kipca je dobil leto prej za glavno vlogo v drami Philadelphia (Jonathan Demme, 1993).  Hanks je bil še trikrat nominiran za najprestižnejšo nagrado in sicer za svoj nastop v družinski komediji Velik (Big, Penny Marshall, 1998),  vojni drami Reševanje vojaka Ryana (Saving Private Ryan, Steven Spielberg, 1998)  in nazadnje, za svoj 'one-man-show,' Brodolom (Cast Away, Robert Zemeckis, 2000).  Scenarij za Larryja Crowna je Hanks spisal skupaj z družinsko prijateljico Nio Vardalos, s katero sta že uspešno sodelovala in sicer pri romantični komediji Moja obilna grška poroka (My Big Fat Greek Wedding, Joel Zwick, 2002),  kjer je Hanks odigral ključno vlogo pri promociji in distribuciji filma, ki je leto kasneje prejel oskarjevsko nominacijo za scenarij.
Larry (Tom Hanks) se je večkrat okitil z naslovom uslužbenca meseca. Vedno je bil pripravljen storiti kakšno malenkost več, od tistega, kar sodi na seznam delovnih obveznosti. Ko ga pokličejo v glavno pisarno, pomisli, da je znova izbran za uslužbenca meseca. Na njegovo žalost so Larryja poklicali na razgovor, s povsem drugačnimi nameni. Podjetje bo zmanjševalo število zaposlenih in na listi za odstrel je tudi njegovo ime. Razlog - Larryjeva stopnja izobrazbe je prenizka, po mnenju vodstva sodi v kategorijo izobraževalno neperspektivnega osebja. Tako se je Larry nenadoma znašel na cesti, s hipotekarnim posojilom najetim za poplačilo premoženjskih zahtevkov bivše soproge. Naenkrat Larry ima na voljo veliko prostega časa, zato se odloči vrniti v šolske klopi. Vpiše se na krajevno univerzo, kjer spozna nove ljudi in njegovo življenje zelo hitro postane zanimivo in dinamično. Prva pametna odločitev je zamenjava prevoznega sredstva. Požrešni terenec je zamenjan z varčnim skuterjem, ki nato postane Larryjeva vstopnica v »tolpo« študentov na skuterjih. Nato njegovo pozornost pritegne razočarana, z osebnimi težavami zaznamovana profesorica, Mercedes Tainot (Julia Roberts). Profesorica se je vdala v usodo, pomanjkanje življenjske motivacije in zakonske težave poskuša devalvirati z rednim uživanjem alkoholnih napitkov. Ko Larry po naključju sreča Mercy in ji pomaga pri njenih težavah z navigacijskim sistemom, postanejo njuna srečanja na urah komuniciranja in javnega nastopanja, vedno bolj zabavna.   
Filmi pogosto zrcalijo aktualno družbeno-politično situacijo. V zadnjih letih je beseda recesija uporabljena neštetokrat, v medijsko zasičenih deželah je skoraj nemogoče preživeti pol urice pred televizijo, ne da bi slišal kaj na temo gospodarske recesije. Odgovor filmske industrije na aktualni  socialno-gospodarski moment so filmi, ki na tak ali drugačen način obravnavajo izgubo službe. Junaki so večinoma moški srednjih let, ki se poleg brezposelnosti navadno ukvarjajo s krizo srednjih let, propadlimi zakoni ali problematičnimi otroci. Resnejši pogled na o temo ponuja, The Company Men (John Wells, 2010),  z grenkobno komičnostjo se na isto temo oglaša tudi, Everything Must Go (Dan Rush, 2010).  Hanksov film paše v to kategorijo, a je njegov pogled na omenjeno problematiko bistveno lahkotnejši, realističnih pesimistično-depresivnih tonov v njegovem filmu ne bomo zasledili. Larry Crowne je v prvi vrsti lahkotna zabava, v kateri aktualna problematika predstavlja zgolj pomožno snov za osnovni motiv romantičnih komedij. Romantično zgodbo o moškem in ženski, oziroma ločencu in bodoči ločenki, ki skozi ljubezen iščejo življenjsko motivacijo. Generalno s filmom nisem zadovoljen, čeprav med ogledom nisem čutil zame tipičnega odpora pri podobnih filmih. Razlogov je več, eden izmed njih je tudi igralska zasedba, ki v moji podzavesti ima shranjene kukije, ki stimulirajo zadovoljstvo in občutek topline tudi v primerih, ko je tisto kar gledam, komaj zadovoljivo. Če se osredotočim na like in začnem pri osrednjem protagonistu, opažam, da je Larry človek, ki ga zlahka vzljubiš, a tu že nastopi prvo neskladje. Poleg temnopoltega soseda  Lamarja (Cedric the Entertainer), Larry nima pravih prijateljev in nobenih družinskih vezi. Človek brez preteklosti, bi lahko rekel in prav to je tisto, ki najbolj spodkopava Larryjevo kredibilnost. Ničkaj prepričljivo/verjetno ne deluje niti vpletanje prikupne svobodomiselne Talie in njene skuter-tolpe, s katero Hanks močno idealizira mladostniški elan in pozitivno energijo.  Toda ni vse tako slabo. Za moj okus je na najboljšem kurzu Julia Roberts, ki se odlično znajde v vlogi zapito-razočarane profesorice. Namesto skuter tolpe, bi Hanks moral več prostora ponuditi Larryju in Lamarju, ter se nekoliko bolj poglobiti v svoje like. Takšen pristop bi verjetno močno omilil občutek površnosti in neskladja, ter likom dodal bolj človeške odtenke. Kljub vsem, gre za gledljiv film. Hitro pozabljiv, a vseeno dovolj dober, za preganjanje dolgčasa. Zato mu podelim zelo šibko trojko, toda, če bi zbrisal zgoraj omenjene kukije,  bi tretja zvezdica hitro izginila.

Ocena: 


1 komentar:

  1. Se ponovno strinjam. Le Robertsova mi je nekoliko bolj motečo oz. se mi zdi, da je snemanje vzela preveč lahkotno, se preveč zabavala in tako svoj lik porinila do ekstremov. Tu je Hanks pretiraval in prvo uro celo pozabil prižgati iskrico med obema. Daleč od sanjskega para...

    OdgovoriIzbriši