torek, 27. marec 2012

The Awakening



Slovenski naslov: Ni naslova 
Država: VB
Leto: 2011 
Žanri: Grozljivka, Triler
Dolžina: 107', Imdb
Režija: Nick Murphy
Scenarij: Stephen Volk, Nick Murphy 
Igrajo: Rebecca Hall, Dominic West, Imelda Staunton, Isaac Hempstead Wright, Shaun Dooley 

Upoštevajoč dejstvo, da na režiserskem stolčku sedi Nick Murphy, debitant v svetu celovečernega filma, ki je doslej večinoma delal na televizijskih projektih, sem moral svoj zmerni optimizem graditi na zanimivi igralski zasedbi. Rebecca Hall že nekaj časa sodi med igralke, ki zaradi dobre igre in zelo prijetne pojave, predstavljajo tisti pozitivni moment, na pro et contra tehtnici. Opazili smo jo v Nolanovi Skrivnosti sledi (The Prestige,2006)  in od takrat je Hallova nanizala kar nekaj zanimivih nastopov, ki jih tukaj ne bom našteval. Njen soigralec Dominc West je tudi stari znanec, ki se mi je prikupil s svojim nastopom v izjemnem serijalu Skrivna naveza (The Wire, 2002-2008). Zanimivo igralsko zasedbo z nastopom v najpomembnejši stranski vlogi kakovostno okrepi vedno prepričljiva Imelda Staunton. V kontekstu filmov, ki se tako ali drugače ukvarjajo z duhovi, velja omeniti tudi ko-scenarista Stephena Volka, ki scenaristično podpisuje tv film Ghostwatch (Lesley Manning, 1992). Film je nastal v produkciji BBC-ja in danes na Otoku, pa tudi izven Britanije, uživa skorajda kultni status. V resnici gre za mockumentarec, ki je na gledalce pred malimi zasloni imel učinek podoben tistemu, ki ga je dosegel Orson Welles z radijsko igro Vojna svetov. 
Smo v  letu 1921, v postvojni Angliji, samo tri leta po koncu prve svetovne vojne. Veliko družin je izgubilo najbližje, različni sleparji in šarlatani v tem vidijo priložnost za dober zaslužek. Komunikacija z onstranstvom in klicanje duhov je v tistih letih bilo zelo razširjeno. Marsikdo je bil pripravljen plačati lepo vsoto, za nekaj trenutkov v družbi najbližjih. Florence Cathcart (Rebecca Hall) je pisateljica, z nekaj objavljenih knjig , ki tematizirajo prevare na nadnaravnem področju. Florence tesno sodeluje s policijo in pomaga pri razkrinkanju prevarantov. Pravzaprav jo prvič spoznamo med eno izmed takšnih akcij. V nadaljevanju se Florence sreča z Robertom Maloryjem (Dominic West), upravnikom nekega dijaškega  internata. Ta potrebuje njeno pomoč pri preiskavi nedavne smrti enega izmed tamkajšnjih dijakov. Številni učenci omenjajo duh otroka, ki straši po internatu in upravnik prosi Florence naj razišče, ali je smrt dijaka v kakršnikoli povezavi s trditvami učencev. Florence prispe v internat in se takoj loti dela. Njena preiskava pokaže, da je nadnaravni pojav v resnici potegavščina, ki si jo je omislil eden izmed študentov. In ravno ko želi zaključiti zgodbo, se začnejo dogajati nenavadne stvari. Odloči se, da bo ostala še nekaj dni in zadevi prišla do dna. Šolo kmalu zaradi počitnic zapustijo vsi učenci in Florence ostane v družbi upravnika Maloryja, gospodinje Maud (Imelda Staunton), čudaškega hišnika in Toma, fanta, ki je brez družine in zato nima kam oditi.
Komedija in horor sta žanra, v katera ni prav enostavno prinesti svežino, zato so tudi filmi, ki predstavljajo žanrski presežek razmeroma redki. Vsako leto se sproducira malo morje obupno slabih grozljivk, nekaj je tudi takih, ki se lahko pohvalijo z dobro izvedbo in povsem spodobno celostno podobo, a ju navzdol potiska uporaba ustaljenih obrazcev, ki smo jih že videli, doživeli, pričakovali. V to kategorijo uvrščam tudi naslovnega, ki premore kar nekaj kvalitetnih aspektov, toda ključna narativna vodila razkrivajo preveliko količino konvencionalnega, ki sta ga Stephen Volk in Nick Murphy stlačila v svoj scenarij. Tako imamo Florence, ki je tipičen skeptik na poti proti razsvetljenju, dogodek iz preteklosti, ki ga še vedno čaka finalno dejanje, hišo z »zgodovino« in kletnimi prostori, ki dolga leta počivajo v pozabi in ustaljeno uganko iskanja glavnega osumljenca, v peščici navzočih. Če k tem motivom dodamo še klasična it's all in your head  namigovanja, potem je jasno, da tukaj ne gre pričakovati presežka. Torej, dodane vrednosti ni, a kljub temu The Awakening ne morem povsem prekrižati. Najprej zaradi zelo solidnih igralskih kreacij po celi črti, zanimivo deluje tudi epizoda, v kateri glavna junakinja v slogu Sherlocka Holmesa analizira in pojasnjuje potegavščino, zraslo na zeljniku enega od študentov. Takrat, v tistem skeptičnem načinu, zgodba funkcionira dobro, všečen je tudi trik s hišo z lutkami. Verjetno bi se dalo marsikaj popraviti z uporabo bolj drznega, temačnejšega vzdušja. Buu efekti so zadovoljivi, a hitro pozabljivi, zaključni šok pričakovan, končna razlaga komajda ustrezna. Murphyjev prvenec je nekaj takega, kot juha iz vrečke. Vemo kakšnega je okusa, vemo, da nas bo okrepčala, a o tistem pravem gurmanskem užitku vendarle ne moremo govoriti. (-3)

Ocena: 





Ni komentarjev:

Objavite komentar